4xt methode fysiotherapie

De 4xt methode wordt binnen de fysiotherapie gebruikt voor het verhelpen van klachten aan gewrichten in bijvoorbeeld de nek, rug, elleboog, schouder, knie, heup en enkel. Hierbij worden door simpele testen verkeerde bewegingspatronen opgespoord en behandeld. Na de fysiotherapie behandelingen met de 4xt methode, inclusief trainingen en het intapen van gewrichten, ervaren veel patiƫnten minder pijn.

Waaruit bestaan behandelingen binnen de 4xt methode bij fysiotherapie?

De 4xt behandelmethode bestaat uit een viertal stappen. Het is belangrijk dat de tijd wordt genomen voor al deze stappen en dat de gehele behandeling wordt doorlopen. De vier stappen binnen de 4xt behandelmethode zijn de volgende:

• Testen waar de klachten vandaan komen en wat de ernst van de klachten is
  • Door het intapen van de pijnlijke gewrichten worden de bewegingen de juiste richting in gestuurd
  • Triggeren, waarbij wordt getest of u bepaalde bewegingen nu zonder pijn kunt uitvoeren
  • Trainen: door middel van medische trainingstherapie wordt getracht de resultaten te behouden

Snel een duurzaam resultaat

Het grote voordeel van de 4xt behandelmethode is dat deze wetenschappelijk onderbouwde behandelwijze snel resultaat laat zien. In een gering aantal behandelingen met de 4xt behandelmethode merkt u al verbetering. Ook bent u een langere tijd klachtenvrij. Daarnaast helpt de 4xt methode, toegepast in de fysiotherapie, bij vele aandoeningen, zoals een hernia, een tennisarm of klachten aan de schouder.

Gebruik de 4xt methode voor heupklachten

De 4xt methode wordt vaak gebruikt voor het oplossen van pijnklachten aan de heup. Deze behandelmethode bestaat uit vier simpele stappen. Deze zijn gericht op het sturen van de bewegingen in de juiste richting. Veel pijnklachten worden namelijk veroorzaakt omdat er verkeerde bewegingen worden gemaakt. Het bewegingspatroon wordt door de 4xt methode genormaliseerd, waardoor de pijnklachten in de heup verminderen.

Wanneer u pijnklachten heeft, wilt u hier snel vanaf. Daarom helpen de professionals van Fysiotherapie Van der Donk in Zaltbommel u graag met de 4xt behandelmethode. Neem contact met ons op via ons contactformulier of via 0418 510 492 voor het maken van een afspraak met onze praktijk in Zaltbommel. Heeft u vragen? Wij beantwoorden ze graag. Bent u al vaker bij ons geweest? Dan maakt u snel en eenvoudig een afspraak via ons contactformulier. De 4xt methode is een geavanceerde vorm van fysiotherapie waarbij uw klachten, bijvoorbeeld aan de heup of rug, snel als sneeuw voor de zon verdwijnen.