Home » Dry needling nek

Dry needling nek

Dry needling therapie is de oplossing voor veel klachten in de nek. Nekklachten worden vaak veroorzaakt door problemen met de spieren. In de nekspieren ontstaan er dan kleine knoopjes, die de pijnklachten veroorzaken. Wanneer uw nekklachten inderdaad worden veroorzaakt door de verdikkingen in uw nekspieren, is er een eenvoudige oplossing voor uw nekpijn: dry needling therapie.

Hoe gaat dry needling therapie bij klachten in de nek in zijn werk?

Als u in de praktijk van Fysiotherapie van der Donk langskomt voor een dry needling behandeling, wordt eerst de oorzaak van het probleem achterhaald. Blijken uw nekklachten inderdaad afkomstig te zijn van knelpunten in de nekspieren, dan wordt de dry needling therapie gestart. Met kleine naaldjes worden de knelpunten aangeprikt. Deze naaldjes zijn zo klein en dun, dat u dit nauwelijks voelt.

Waar moet u rekening mee houden?

Wanneer u behandeld wordt met een dry needling therapie, wordt de spierspanning in uw nek opgeheven. Dit vermindert uw pijn. Wanneer de aangeprikte spier zich ontspant, voelt u dit doordat er een klein schokje optreedt. Verder voelt u zich tijdens of na de behandeling misschien wat duizelig, zweterig en rillerig. Dit is volkomen normaal en deze lichte klachten verdwijnen na korte tijd.

Snel en eenvoudig een afspraak maken

Bent u geïnteresseerd in een dry needling behandeling? Wij bekijken graag of wij hiermee uw klachten kunnen oplossen. Maak een afspraak via 0418 510 492 of door een contactformulier in te vullen. Als u al bekend met ons bent, maakt u ook eenvoudig een afspraak via ons patiëntenportaal.