Jacqueline Montrée – Zaltbommel

VoetreflexPlus Massage

Registraties
Register Stichting Loop.

Omdat de lichaamshouding begint bij de stand van de voeten neemt de Podoposturaal therapeut de voeten als uitgangspunt voor behandeling. “Podoposturale therapie berust op het verschijnsel dat elke afwijkende voetstand een standafwijking hoger in het lichaam met zich meebrengt. Omgekeerd heeft elke houdingafwijking een verandering van de voetstand tot gevolg. Deze stand- en houdingveranderingen kunnen leiden tot diverse klachten, waaronder voet-, enkel-, knie-, heup-, rug-, en nekpijnen.”

De zooltjes zijn zo gemaakt dat ze direct invloed hebben op de spierspanning. Hierdoor krijg je een actieve reactie op het houding- en bewegingsapparaat. Door spieren op een andere manier te laten aan- en ont-spannen vindt een correctie van de houding plaats en nemen de pijnklachten af of verdwijnen geheel.

“De podoposturale zooltjes zijn zeer dun, wat maakt dat ze in elke schoen passen. Er zijn diverse kleuren en materiaalsoorten mogelijk. Leuk voor kinderen die hun eigen kleur kunnen kiezen, maar ook voor de open damesschoen is dit een uitkomst. Ze zijn dan bijna onzichtbaar te dragen.” Voor de voeten van patiënten met reuma of diabetes zijn er pijnverzachtende, drukverleggende en ondersteunende zooltjes. Andere therapieën zoals fysiotherapie en manuele therapie vullen deze therapie uitstekend aan.

Een toenemend aantal zorgverzekeraars vergoedt de therapie geheel of gedeeltelijk. De hoogte van de vergoeding is afhankelijk van het afgesloten verzekeringspakket en de daarbij horende polisvoorwaarden.