APS therapie – Zaltbommel

APS therapie

APS Therapie is een effectieve manier van pijnbestrijding met micro stroomtherapie. Deze therapie is ontwikkeld voor de behandeling van acute en chronische pijnen, stress, vermoeidheid en slapeloosheid. Er worden processen in gang gezet die belangrijk zijn voor het goed functioneren van het lichaam.

APS staat voor Actie Potentiaal Simulatie. Deze Actiepotentiaal is een belangrijk commandosignaal in het lichaam dat zorgt voor de communicatie tussen het lichaam en de hersenen. Dit signaal wordt voortgebracht door de zenuwbanen en is essentieel voor bijna alle processen in ons lichaam. Door ziekte, stress, vermoeidheid en of acute pijn, kan dit signaal verstoord zijn.

Met APS Therapie wordt de lichaamseigen zenuwimpuls nagebootst en geeft een betere bloedcirculatie, meer energie, werkt ontstekingsremmend en geeft versterking van het immuunsysteem. Het bijzondere aan deze therapie is dat het lichaam een impuls krijgt toegediend, waardoor er verschillende lichaamseigen stoffen extra worden aangemaakt, zoals: ATP (energie drager), serotonine, cortisol (stresshormoon), melatonine, lichaamseigen ontstekingremmers en pijnstillers. Deze stoffen heb je nodig om de klachten weg te nemen of te verlichten en daardoor meer energie te krijgen.

Heeft u aanhoudende pijnklachten?
Bent u rusteloos?
Voelt u zich regelmatig vermoeid?
Heeft u concentratieproblemen?
Slaapt u slecht?

Dan kan APS Therapie een oplossing bieden. APS Therapie brengt pijnverlichting, verbetering van de afvoer van afvalstoffen, verbetering van doorbloeding, toename van energie, versterking van het immuunsysteem, stemmingsverbetering, verbetering van het slaappatroon, wondherstel, stressverindering en spierontspanning.

Een ander positief effect van APS Therapie is dat je een versnelde afvoer van afvalstoffen in het lichaam dat ook bijdraagt aan minder pijn en een betere algehele gezondheid. Hiermee onderscheidt APS  Therapie zich ten opzichte van vele andere therapievormen. Deze methode is sinds 2000 in Nederland en word met succes toegepast bij cliënten met  acute en chronische pijn, stress, slapenloosheid, vermoeidheid en klachten van depressieve aard en/of burn-out.

APS is een aangename, niet pijnlijke behandeling waar geen gewenning bij optreedt. Het is ook een succesvolle therapie bij sportblessures, of bij kinderen vanaf 4 jaar die klachten hebben als ADHD, allergieën, astma, groeipijnen, bedplassen, stressgerelateerde klachten. In 1998 heeft APS Therapie de gouden medaille gewonnen in Geneve voor de beste medische uitvinding en in dit voorjaar 2013 in Engeland op het jaarlijks wereldwijd bekend farmaceutische concern de award gewonnen op het gebied van pijnbestrijding! De behandeling wordt steeds vaker door de zorgverzekeraars vergoed en wordt steeds meer gegeven in pijnklinieken, ziekenhuizen en fysiotherapiepraktijken. APS Therapie is goedgekeurd door de ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport. Met APS Therapie kiest u voor betrouwbaarheid en een jarenlange ervaring op gebied van pijnbestrijding en energiebevordering.

Joke van der Meijden is APS therapeute in het centrum. Voor het maken van een afspraak of contactgegevens, kunt u kijken bij Afspraken en Openingstijden.

Counselling

Counselling is een kortdurende vorm van individuele psychosociale begeleiding en een laagdrempelige vorm van hulpverlening.

De counselor ondersteunt en begeleidt bij ongewenste, pijnlijke of moeilijke situaties in het leven. Deze gesprekstherapie kan helpen om balans in jezelf en in je leven terug te vinden, inzicht te krijgen in je denken, voelen, handelen en het maken van keuzes. Met optimale ondersteuning leer je weer zo goed mogelijk te functioneren. Counseling is vertrouwelijk en valt onder het beroepsgeheim.

Ook al zijn de klachten bij iedereen anders, de boodschap is helder: er is even een pas op de plaats nodig en aandacht voor jou en jouw probleemsituatie. Counselling is geschikt voor iedereen die stress ervaart, het gevoel heeft dat alles teveel is of tegen problemen aanloopt binnen het gezin, werk of de relatie. Herken jij jezelf in een van de volgende situaties? Dan kan counselling voor jou uitkomst bieden.

Joke van der Meijden is de counselor bij ons in het centrum. Naast volwassenen, begeleidt zij ook kinderen, bijvoorbeeld met het verwerken van problemen of krijgen van meer zelfvertrouwen. Voor het maken van een afspraak of contactgegevens, kunt u kijken bij Afspraken en Openingstijden.