Triggerpoint therapie

Een triggerpoint therapie is een behandeling met naalden (daarom ook wel dry needling genoemd) die effectief is bij problemen die worden veroorzaakt door ‘knopen’ in de spieren. Bij Fysiotherapie van der Donk in Zaltbommel kunnen wij een dry needling of triggerpoint behandeling uitvoeren. Deze knopen worden tijdens een triggerpoints behandeling bij ons in Zaltbommel aangeprikt met kleine, dunne naaldjes. Hierdoor verdwijnt de spierspanning en zo worden ook klachten als pijn en stijfheid verholpen.

Hoe gaat triggerpoint therapie in zijn werk?

Wanneer u last heeft van ‘knopen’ in uw spieren, kan een triggerpoint oftewel een dry needling therapie bij ons in Zaltbommel u helpen. De kleine naaldjes waarmee de triggerpoint therapie wordt uitgevoerd, zijn zo dun en klein dan u de behandeling nauwelijks voelt. Wel voelt u tijdens de triggerpoints behandeling bij ons in Zaltbommel kleine schokjes wanneer de aangeprikte spier zich ontspant. Dit voelt wellicht wat onprettig aan, maar dit vervelende gevoel zal snel verdwijnen.

Wat zijn triggerpoints?

Triggerpoints worden in de volksmond meestal spierknopen genoemd. Ze zijn voelbaar als kleine, gevoelige verhardingen in een spier. Vanuit triggerpoints is meestal een uitstralende pijn voelbaar, die uitval van spieren of krachtvermindering kan veroorzaken. De triggerpoint therapie of dry needling die wij in Zaltbommel uitvoeren is gebaseerd op Westerse anatomische en neurofysiologische principes en daardoor niet vergelijkbaar met Oosterse acupunctuur.

De gevolgen van een triggerpoints behandeling bij ons in Zaltbommel

Wanneer u een triggerpoints behandeling bij ons in Zaltbommel heeft ondergaan, merkt u hier mogelijk wat gevolgen van. Natuurlijk bent u snel van klachten als pijn en stijfheid af, maar ook heeft de behandeling bijwerkingen. Zo is het mogelijk dat u wat duizelig, misselijk of koortsig wordt. Deze klachten zijn een normale reactie van uw lichaam op de triggerpoints behandeling en zullen na uw bezoek in onze fysiotherapie in Zaltbommel snel weer verdwijnen.

Maak een afspraak voor een dry needling behandeling

Wilt u een afspraak maken bij ons in Zalbommel voor een dry needling of triggerpoint behandeling? Bijvoorbeeld omdat u last heeft van klachten als pijn en/of stijfheid? Bel ons dan even op 0418 510 492 of vul een contactformulier in. Kent u ons al? Maak dan gebruik van ons patiëntenportaal.